ملیساملیسا، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره

ملیسا ؛ هدیه آسمانی

دخترم، ملیسای بابا، از وقتی که پا به این دنیای خاکی گذاشتی، شروع به نوشتن کردم، نوشتم از عشق پدری که عاشقانه دخارش رو دوست داشت. بمونی یرام با

تو عزیز دل من و مامانی .

سلام عرض می کنم خدمت دخمل ناز و زیبای خودم که هر روز هزار ماشالله داره تو دل برو تر می شه . الهی فدات شم . بابا جوونم یه خواستگار دیگه هم دیروز التماس دعا داشت . هر چی گفتیم بابا این دخمل ما حالا حالا ها هیچ قصدی نداره و می خواد درس بخونه ، اصرارشون بیشتر می شد . تازه بابایی اگرم درست تموم شه من نمی زارم بری . اگه تو بری من و مامانت چیکار کنیم . وای خدا . بابا ها چطوری دلشون میاد دخترشون رو می سپارند به کسی که شناخت زیادی ازش ندارند؟ واقعا سخته . خوب خانم خانما بزار از احوال این چند روز شما بنویسم . اول اینکه این چند روز زیاد ندیدمت . آخه کارم زیاد بود و کمتر سعادت دیدن گل رو ی تو مهربون رو داشتم . دوم اینکه جمعه شب تولد بابایی بود . رفتیم اونجا و تو با تیپی که زده بودی حسابی دلبری کردی . سوم اینکه این چند شبه خدا رو شکر خیلی دخمل خوبی بودی و شبها دیگه نهایتا ساعت یک خوابیدی . چهارمی و مهمتر از همه اینکه من و مامان خیلی دوستت داریم و هر روز هم این حس و علاقه داره بیشتر می شه .  دوستت داریم بابایی . می دونم که این جمله تکراری شده و تقریبا تو همه پستها دارم می نویسم ، اما این یه حقیقته و قابل کتمان کردن نیست . الهی . به خدا وقتی دلبری هات رو می بینم می خوام هلاکت بشم . الان بانو ملیسا خانم تو کریر دراز کشیدند و با عشق و علاقه فراوان مشغول تماشای تلویزیون هستند . راستی یه سئوال برام پیش اومده ، آیا تماشای زیاد تلویزیون براینوزاد و کودک خردسال مضره یا اینکه نه ، اگر راهی برای آرامش کودکه ، روش مناسبیه؟ ممنون میشم  با نظر سازندتون ، بنده رو یاری کنید. خوب گل خوشبوی بابا و مامان ، کم کم داریم به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می شیم . بیا دستهای کوچیک و قشنگت رو رو به آسمون بگیر و برای تمام کسانی که آرزوی داشتن یه نوزاد تو دلشونه ؛ حالا از هر مذهب و آئینی دعا کن که خدا به حق شش ماهه حسین ، یه کوچولوی خوشگل و سالم هدیه کنه . نمونش دو تا از همکارهای خودم . یا یکی دیگه از همکارهام که کوچولوی تو راهیشون وضعیت مناسبی نداره و بودن یا نبودنش به نتیجه آزمایشاتی که انجام دادن بستگی داره . دوستت دارم بابایی . امشب خوب بخواب و خوابهای رنگی و زیبا ببین . این عکسهای زیر هم برای روز تولد بابایی هستش..


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (33)

نانی
13 آذر 90 0:06
ماشااله چقدر ملوسه خدا حفظش کنه. ممنون از حضورتون
مامان آترین
13 آذر 90 1:30
سلام . ماشااله چه دخمل نازی دارید. من شنیدم نگاه کردن تی وی برای نوزادان ضرر داره. ولی ما هم نتونستیم آترینو از تی وی جدا کنیم . چون واقعا عاشق تی وی هستش. ان شااله که به سلامتیشون ضرر نرسونه.
مامان مهنا
13 آذر 90 1:32
سلام چقدر تو نازی ملیسا جون مرسی از دعوتت من شمارو لینک کردم
مامان آروین
13 آذر 90 1:45
هزار ماشالا دختر نازی دارید خدا حفظش کنه ایشالا زیر سایه پدر و مادرش همیشه شاد و تندرست باشه .ممنون از حضورتون
مامان رادين
13 آذر 90 7:52
خيلي زيبا مي نويسيد ممنون . عزيزم من شما رو لينك كردم . راستي منم شنيدم زير دوسال tv ديدن اصلا خوب نيست و تو كشورهاي اروژايي بچه رو طوري قرار مي دهند كه چشمش به تلويزيون نيافته . يه جاي ديگه هم خوندم كه ممكنه باعث بلوغ زود رس مي شه ممنون كه به وبلاگ قشنگت دعوتم كردي . من شما رو لينك كردم
تسنیم سادات
13 آذر 90 11:41
سلام. خدا حفظش کنه. چه ماهه.
خاله هدي ياسمين زهرا
13 آذر 90 11:47
ماشااله خوشگل خانم. انشااله كه همه آرزومندا حاجت روا بشن و امام حسين هم پشت و پناه همه ني ني هاي كوشولو باشن. التماس دعاي فراوون
مامی کیانا
13 آذر 90 16:52
ای جونم چقدر ملوسی ملیسا جونم ایشالا تو این روزها همه به آرزوهای خوبشون برسن
ماما نیاز
13 آذر 90 17:07
سلام خیلی دخمل نازی داری خدا حفظش کنه ممنون از دعوتت من لینکتون کردم
مامان ملیکا
13 آذر 90 18:51
هزار ماشالله چقدر دخمل نازی دارید خدا حفظش کنه واسش اسپند دود کنید
بابای کیان
13 آذر 90 19:27
سلام. ماشاالله این ملیسا خانم ما چه قدر نازه.حتما براش اسفند دود کنید با اون چشمای نازش. من با اجازه شما را لینک می کنم
mamane Ali
14 آذر 90 0:26
عزیزم چه ناز خوابیده .. راستی تا اونجایی که من می دونم تلویزیون برای چشم نینی ضرر داره
محيا كوچولو
14 آذر 90 11:38
سلام مليسا كوچولوي خوشگل، منم شما را توليست دوستاي گلم لينك كردم
مامان یسنا
14 آذر 90 16:22
از جمله تأثیرات منفی تلویزیون روی کودکان نقش منفی آن در تضعیف مهارت‌های کلامی و ارتباطی کودکان است. تحقیقات اخیر نشان داده است کودکانی که ساعت‌های متمادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند؛ در آینده دچار مشکلات ارتباطی و کلامی خواهند شد. متأسفانه بسیاری از والدین نمی‌دانند فرزندانشان در چه مرحله‌ای از دوران کودکی‌شان تکامل گفتاری و ارتباطی‌شان را آغاز می‌کنند. این تحقیقات نشان می‌دهد فقط 2/5 درصد از والدین می‌دانند که یک نوزاد بین 12 تا 18ماهگی نخستین کلمه زندگی خود را می‌گوید، در حالی که 31درصد انتظار دارند کودک نخستین کلمه زندگی خود را بین 6تا 8ماهگی بر زبان بیاورد. همچنین فقط 1/5 درصد از والدین می‌دانستند که کودکان نخستین جمله 5-3 کلمه‌ای خود را حدود 3سالگی بر زبان می‌آورند. م همچنین جان تیلور گاتر1999 درباره وسعت دنیای مجازی اعتقاد دارد: تلویزیون و رسانه‌ها با صرف وقت کودکان به دنیای مجازی، فرصت تجربه دنیای حقیقی و آشناشدن با واقعیت‌های جذاب، نشاط‌آور و حتی مخاطره‌آمیز را از آنان سلب می‌کنند. واقعیت این است که تماشای تلویزیون به‌خصوص در سال‌های نخست زندگی کودک اثرات سوئی بر مهارت‌های فکری، ارتباطی، کلامی و حتی خلاقیت کودکان دارد. تماشای تلویزیون به‌صورت متمادی باعث می‌شود، کودکان از فعالیت‌هایی که می‌توانند و باید در زمان رشد خود انجام دهند غافل بمانند و در اصطلاح کودکی نکنند. به‌عنوان مثال بازی، ارتباط با کودکان دیگر و حتی بزرگسالان که به تقویت مهارت‌های کلامی و ارتباطی و عاطفی کودک می‌انجامد اگر در زمان خود و به موقع صورت نپذیرد کودکان امروز را با مشکلات عدیده در آینده روبه‌رو خواهد کرد؛ کودک به‌عنوان مخاطب منفعل،ساعت‌ها روبه‌روی تلویزیون می‌نشیند و به تماشای آن می‌پردازد و در واقع مهارت‌های لازمه ضمن رشد را نیاموخته و تجربه نمی‌کند. محققان توصیه می‌کنند والدین برای داشتن کودکانی سالم و با سیر رشد طبیعی باید وسایل ارتباط جمعی را به خدمت خود در آورند و به واسطه معضلاتی همچون شاغل بودن، آپارتمان‌نشینی و دغدغه‌های زندگی ماشینی فرزندان خود را به‌طور تمام و کمال در معرض وسایل نوین ارتباطی قرار ندهند. سن میانگین جذب کودک به تلویزیون حدودا 9‌ماهگی است و لذا برای درامان ماندن از آسیب‌های بی‌رویه تلویزیون، والدین نباید برای سرگرم کردن کودکان به‌ویژه در سنین زیر یک 3سال استفاده کنند. رشد مهارت‌های اجتماعی کودک در گروی استفاده صحیح کودکان از وسایل ارتباط جمعی است، لذا برای داشتن بزرگسالانی با مهارت‌ها و قابلیت‌های اجتماعی طبیعی، باید حداقل ساعت‌هایی تلویزیون را خاموش کرد تا کودکان کودکی کنند. دلیل خاصی که کودکان را به تماشای تلویزیون تشویق می‌کند، با نوع برنامه‌هایی که تماشا می‌کنند و نظر آنها درباره آن برنامه‌ها ارتباط دارد. دسته‌ای از کودکان از روی عادت یا برای وقت گذرانی تلویزیون تماشا می‌کنند و برنامه‌های جدی تلویزیون برایشان کمتر اهمیت دارد و بیشتر به‌دنبال سرگرمی‌های ساده و پرهیجانند. امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.من با اجازه لینکتون کردم
مامان سام
14 آذر 90 17:03
مليسا مثل هميشه ملوس و جيگره .
ني ني شكلك
14 آذر 90 18:13
آهای عطر گل یاس آهای خدای احساس - تموم زندگیم فدای یک نگاه عباس
مامان آرشيدا
15 آذر 90 21:36
سلام ممنون از اينكه به وبلاگ فرشته كوچولوي ما سر زديد . ماشاالله خيلي دختر نازي داريد خدا حفظش كنه.
مامانی حسنا جون
16 آذر 90 15:39
مامان آرتین
16 آذر 90 17:15
چقدرنازی شما ملیساجون راستی پسمل ماهنوز قصدازدواج نداره
مامان لیلا
16 آذر 90 20:28
سلام. یک دختر داریم .... به کس کسونش نمی دیم ,به راه دورش نمی دیم.گل دختر و خدا حفظش کنه
مامان کسری
17 آذر 90 15:19
الهی عزیز خاله رو نگاه کن خدا حفظت کنه عزیزم
نارینه
17 آذر 90 18:18
دعاتون خیلی قشنگ بود ... انشالله خدا به همه منتظرا نظر کنه
مامان نسترن
18 آذر 90 0:18
ای جونم چه دخمل نازی دارید.امیدوارم در کنار هم خوشبخت و شاد باشید
عسل خانم
18 آذر 90 0:41
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااای چقدر ناز شده
مامان زهرا
18 آذر 90 17:00
وای چه دختر خوشگلی دارین خدا براتون نگه داره
مامان رومینا
18 آذر 90 19:02
منم جایی خوندم که خوب نیست و برای حرف زدنش مشکل پیش میاد البته کوچولوی ما هم علاقه خاصی به تلویزیون داره هر وقت داره گریه میکنه اگه نظرش سمت تلویزیون جلب شه ساکت میشه ولی من نمیذارم نگاه کنه این نازنازی شما هم نذارید به تلویزیون عادت کنه
نازنين
19 آذر 90 0:22
سلام.ماشالا ناز گل خانم.خواستم از مضرات TVبنويسم ولي ديدم مامان يسنا جون مفصلا توضيح دادن.
سید امیرعباس بابا
19 آذر 90 13:03
سلام نی نی جون... خوبی؟؟؟ عزاداری هات قبول باشه... وبلاگ قشنگی داری... اومدم بگم من تازه 6 ماهه شدم... بیا یه سر بهم بزن... بقیه مطالبم رو هم بخون ... دوست دارم تو لیست دوستام باشی... اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن... راستی کم کم داره زمستون میاد...لباس گرم بپوش و خیلی مواظب خودت باش سرما نخوری... دوستت دارم منتظرتم سید امیرعباس بابا
یاسی خاله ی هیلدا
19 آذر 90 23:56
ماشالا چه دختر نانازی خدا حفظش کنه خیلی گوگولیه.فکر کنم شما اومدین وبلاگمون برامون comentگذاشته بودین ولی ادرس وبلاگ خودتون رو نداده بودین.ممنون که به وبلاگ ما سر زدین
mamane radin
20 آذر 90 11:39
سلام .خوبید. همیشه شاد باشید. ملیسای ناز وببوسید.راستی از وبلاگ جدید رادین دیدن کنید. شاید جواب بعضی سوالهاتون رو اونجا بتونید بخونید.
مامان امیر علی
24 آذر 90 18:32
متنتون و نوشته هاتون خیلی قشنگه .عزیزم به ما هم سری بزنید کد ما در مسابقه 120 هست ممنون
مبین فرفری
25 بهمن 90 23:12
هزار ماشالا چه دخملی
مامان مهديار
27 دی 92 15:33
سلام. ..دخترنازتون بعدها بايدبه داشتن پدرومادري مث شما افتخارکنه...