ملیساملیسا، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره

ملیسا ؛ هدیه آسمانی

دخترم، ملیسای بابا، از وقتی که پا به این دنیای خاکی گذاشتی، شروع به نوشتن کردم، نوشتم از عشق پدری که عاشقانه دخارش رو دوست داشت. بمونی یرام با

یه جایی به نام شیرخوارگاه آمنه مملو از فرشته های خداست

سلام بابا جونم . الان که دارم این متن رو روی کاغذ می نویسم تو اتوبوس شرکت واحد نشستم و منتظرم تا راه بیوفته ، دلم گرفته بابا جون ، خیلی دوست دارم  که بتونم جلوی بغضم رو تو جمعیت بگیرم . شاید این متن رو تو وبلاگت نوشتم ، شایدم ننوشتم . نمیدونم . فقط میخوام آروم بشم. بابا پایین تر از محل کارم ، شبر خوارگاه آمنه قرار گرفته . من چند روزه که عصرها دارم از اونجا رد می شم و دیدن یک صحنه ، قلبم رو از جا می کنه .

بابای گلم ، دوست ندارم فکر کنی که آدم ضعیفی هستم ، اما واقعا دلم میلرزه ، دیدن بچه های بی سرپرست یا بد سرپرستی که بناچار تو یه محیط بسته ، دنیای قشنگ خودشون رو محدود کردند به چند تا اسباب بازی و تاب و سرسره ، دروغ نکم بابا ، بزار حقیقت رو بگم : به هر کدوم از اون دختر بچه ها و آقا پسرها نگاه می کنم ، مخصوصا دختر بچه ها ، تو نازنین دخترم جلوی چشمم مجسم می شی.خیلی دردناکه دیدن دنیای بدون من و مامان برای تو ، دیدن دنیای محصور شده تو یه قفس ، هر چند شبیه به پارک باشه ، دیدن گوشه گیری یه پسر بچه موطلایی روی یه وسیله بازی بدون اینکه بدونی الان داره به چی فکر می کنه ، به مامانش ؟ باباش ؟ روزهای سخت گذشته ؟ روزهای مبهم آینده ؟ به اینکه چقدر می تونست تو این دنیا خوشبخت باشه و نشده ؟ دلم پره بابا ، پر ه از بی مهری ما آدما . سند بی مهری ما همین بس که که تو این چند دقسقه ای که اونجا وایسادم ، دهها نفر از او نجا رد می شن ، صدای این طفل معصومها رو می شنوند اما یکی حتی به دیده دلسوزی هم به این گلهای قشنگ زندگی نگاه نمی کنه . همه به فکر مشکلات خودشدون هستند ، به خدا چند روزه از خدا میخوام اگه بهم اونقدر ثروت نداده که بتونم هر روز یه وسیله ، یه کتاب ، یه اسباب بازی برای این بچه ها تهیه کنم ، حده اقل خدا دعای من سراپا تقصیر رو مستجاب کنه و این فرشته ها رو از این وضعیت نجات بده . اگه پدر و مادر بد دارند ، هدایت کنه . اگه پدر و مادر فقیر دارند غنی کنه ، اگه پدر و مادر معتاد دارند ، شفا بده و اگر اصلا پدر و مادر ندارند ، یه پدر و مادر خوب نصیبشون کنه .

شاید بعدها  این متن رو بخونی و بگی : بابا تو که کاری ازت بر نمی اومد و اذیت می شدی چرا از اونجا رد می شدی تا تو روحیت تاثیر بزاره؟ پاسخم به تو نازنین اینه : هر روز از اینجا رد می شم تا یادم باشه که بودن ما کنار هم چقدر شیرین و لذتبخشه ، چه نعمت بزرگی رو داریم ، تا بند مهربونی و احساس ترحم و شفقت ، از تو سینم جدا نشه ، تا دلم به سنگ بودن عادت نکنه و یادم بندازه که من هنور یه آدم هستم . آدمی که قلب و دل داره . راستی بابا جونم تو پست قبلی نوشتم شبها بی تاب از خواب بیدار می شی و گریه می کنی ، من و مامان اونقدر نوازشت می کنیم تا بالاخره بخوابی ، سوالم اینجاست : اگه این فرشته ها شبها به هر دلیلی از خواب بیدار شن آیا پرستار مهربون شیرخوارگاه می تونه نقش مادر یا پدر رو براشون ایفا کنه ؟ ذهنم پر از سئوالات بی جوابه  و میدونم که به جوابشون نمی رسم فقط بزار از تمام خاله ها و عموها که به کلبه مجازی تو تشریف آوردن پیشنهاد بدم اگر فرصت و امکانش رو دارند حتما به شیرخوارگاهها سری بزنند و یه خواهش این که اگر استطاعت مالی دارند ، حتی با هدیه دادن یه عروسک ، نه دل کوچولوهای یتیم ، بلکه دل خودشون رو شاد و آروم کنند . به خدا لذت وصف نشدنی داره . میدونم بابا با این نوشته هام ناراحتت کردم ، بزار به رسم عادت چند تا از عکسهای خوشگل تو مه جبین رو اینجا قرار بدم . دوستت دارم بابایی.

پسندها (1)

نظرات (66)

انسیه
22 اردیبهشت 92 14:10
ای خدایی که همه میدونیم خیلی مهربونی...مواظب همه ی بچه های دنیا باش...حواست باشه که شاد باشن....آمین
حامی
22 اردیبهشت 92 14:16
همه ی آدما لایق زیباییها و شادی های دنیا هستند....امیدوارم همه ی بچه ها خوشبخت باشند و این حس زیبا رو هر لحظه داشته باشند.....
مریم مامان پرنیا
22 اردیبهشت 92 14:41
چه خوبه هر از گاهی به یاد از یاد رفته ها باشیم و اینک خیلی خوشحالم که تو این دنیای خاکی هنوزم کسایی پیدا میشن که احساس همدردی تو وجودشون لبریزه....خدای مهربون مونس تنهایی همه ی کسایی باش که از تنهایی ، تنهای تنهان...میدونم خودت هوای همه چی رو داری ازت می خوام این طفلای معصوم هیچ وقت احساس بی کسی نکنن.و همیشه مراقبشون باش .آمین راستی که ملیسا جون چه بابای خوبی داره خدا همیشه سایه شو رو سرش حفظ کنه.
مامان ملیکا
22 اردیبهشت 92 14:52
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم خدایا خودت کمکشون کن
الينا
22 اردیبهشت 92 15:31
خدا سايه همه مامانها و بابا ها را بالا سر بچه ها نگه داره .و به همه اون بچه هاي بي سرپرست هم صبر و دل بزرگ عطا كنه و تو آينده موفقشون كنه.
مامان بهداد
22 اردیبهشت 92 16:05
سلام. از خدای مهربون می خوام که همه بچه ها رو برای پدرها و مادرهاشون حفظ کنه و همه مادر پدرها رو برای بچه هاشون. خدایا هیچ بچه ای رو از پدر و مادرش دور نکن . آمین. خدایا عمر طولانی و با عزت هم به پدر و مادر ملیسا خانوم بده. در پناه خدا باشید.
مامان آوش و آویسا
22 اردیبهشت 92 20:15
سلام دختر خیلی زیبایی دارید و دخترتون هم پدر خیلی با احساسی خدا بهتون ببخشه
آزاده مامان کوروش
22 اردیبهشت 92 20:38
با سلام. برای همه بچه ها و پدرو مادرشون از خدا سلامتی طلب می کنم. شاد باشید
الهام مامان امیر علی و امیر حسین
23 اردیبهشت 92 8:04
بسیار بسیار از اشنایی خوشحالم و خوشحالتر از اینکه اولین پشتی رو که از شما خوندم نشانه انسانیت و همدلی شما رو نشون می داد. بسیار خوشحالم که بالاخره کسی تونست غمی رو که من 13 ساله توی دلم دارم به خوبی بیان بکنه. من سازمان بهزیستی کار می کنم. توی این مدت فقط یکبار تونستم به شیرخوارگاه برم. شاید باور نکنید ولی بخدا قسم 24 ساعت اول فقط اون بچه ها توی ذهنم بودند. اون موقع بچه های خودم 6 ماهه بودند. چند تا بچه 6 تا 9 ماهه هم اونجا بودند. آنچنان گریه می کردند که دل آدم کباب می شد. خدا من بچه من آرام در آغوشم خوابیده بود و انها هیچ آغوش گرمی نداشتند. من برای هر تجربه جدیدی که کودکم یاد می گرفت هزاران بار ذوق می کردم ولی مادری نبود که دست زدن این کودکان را نگاه بکند، ایستادن و راه رفتنشان را برای اولین بار. گریه های شبانه شان را چه کسی پاسخ می گفت. تب های سوزنده شان را چه کسی پایین می اورد. همه اینها چیزی بود که مرا ازار می داد. این کودکان نیاز به پول ندارند. تشنه محبت و عاطفه اند. محبتمان را ازآنها دریغ نکنیم.
مامان امیرمحمد
23 اردیبهشت 92 10:53
سلام عزیزم،واقعا نمی دونم چی بگم،من هم خیلی وقتها به این موضوع فکر می کنم،خیلی دلم می خواست بتونم به همه بچه های بی سرپرست کمک کنم،ولی چطوری ، هیچ کس نمی تونه جای پدر و مادر رو برای یک کودک بگیره ،الهی هیچ بچه ای بی سرپرست نشه،آمین
مامی یاسین
23 اردیبهشت 92 11:38
وب زیبایی دارید خدا دخترتونو حفظ کنه و همیشه شاد باشه به امید روزی که هیچ مادری بدون فرزند نباشه و هیچ فرزندی بدون مادر امین
hgالهام مامان محیا
23 اردیبهشت 92 14:04
نوشته هاتون گریه ی من رو درآورد من از نزدیک ندیدم ولی میتونم تصور کنم که اگه برم شیرخوارگاه داغون داغون میشم ...واسه همین جریت نمیکنم. راستی فرشته ی کوچولوتون خیلی نازه هزاز ماشالله و هزار صلوات
حسنا
23 اردیبهشت 92 16:05
سلام دردناک و بیرحمانه ست و بدتر از اون این مقایسه هاست که وجدان همه رو به بازی میگیره همینکه من در آرامش باشمو و دیگری نه! همینکه کودکم در رفاه باشه و کودک دیگری نه! همینکه فرزندم بزرگترین دردش نداشتن فلان عروسک یا از این قبیل باشه و درد فرزند دیگری... دردناکه
ریحان
23 اردیبهشت 92 17:39
سلام......کاش ماهایادمون نره که اینجوربچه هاتوجامعه مازیادن ....اوناهم نیازبه محبت پدرومادردارن...کاش میشد همیشه بهشون سرزد... کاش فراموش نشن
مونس مامان امیر علی و ایلیا ( دوقلوهای قندعسل )
24 اردیبهشت 92 1:10
دلم گرفت انشاالله همه بچه ها زیر سایه خدا و پدر مادراشون خوشبخت باشن و شاد زندگی کنن و در کنار کسایی باشن که لیاقت این فرشته هارو داشته باشن
مامان ضحا
25 اردیبهشت 92 9:32
واقعآ ناراحت شدم خدا سايه پدر و مادر هارو از سر فرزندانشون كم نكنه،خيلي سخته. ماشاالله به دختر نازتون.خدا حفظش كنه.
ملیحه مامان پریا
25 اردیبهشت 92 10:01
با سلام از روی نوشته هاتون کاملا عشق به دختر و همسرتون موج میزنه . و میدونم دیدن یک صحنه هایی توی زندگی خیلی غم باره و واقعا هضمش واسه آدم سخته امیدوارم این کوچولو هایی که شاید واسه خودشون دارن بنا به موقعیت خودشون بچگی میکنن خدا براشون بهترینهاش رو رقم بزنه
لیلا
25 اردیبهشت 92 10:38
عجب صبری خدا دارد......
معصومه
25 اردیبهشت 92 10:46
سلام اگه ممکنه به وبلاگ منم سر بزنید
راحيل
25 اردیبهشت 92 11:27
سلام واقعاً قلبم به درد اومد و خدا رو شكر كه حداقل انسانهائي مثل شما هنوز وجود دارن كه اينقدر با احساس باشن از خداوند مهربون ميخوام كه خودش نگهداره همه فرشته كوچولوها باشه و همشون عاقبت بخير بشن انشاالله كه خداوند همسر و دخترتون رو براتون حفظ كنه در پناه حق
مامان هديه
25 اردیبهشت 92 13:34
مطالب زيبا بود و منم واقعا تحت تاثير قرار گرفتم حرفاتون درست بود راستي بعضي عكسا با مداد طراحي شده بود خواستم بپرسم خودتون طراحي كرديد؟؟؟
مامان محمدرضا
25 اردیبهشت 92 14:19
با سلام مطالبتون خیلی با ارزش بود واقعا تبریک میگم به ملیسا جون که پدر دلسوز و با احساسی داره .این مهربانی های شما و عشقتون به خانواده میتونه الگوی خوبی برای پدرانی باشه که به راحتی این طفل معصومان بی گناه را به دست روزگار میسپارند و از گرگهای انسان نما ترسی ندارند.خدا سایه شما و مادر ملیسا جان را از سرش کم نکنه و همیشه شاد و خرم باشید با افتخار لینک شدید.
مامان فرنيا
25 اردیبهشت 92 14:42
اولين بار است كه با وبلاگتون اشنا ميشم و دختر نازنينتون را ميبينم ايشالله هميشه شاد باشيد مطلبتون خيلي ادم را به فكر ميبرد چكار ميتونيم واسه اين بچه ها انجام بديم؟ گاهي فكر ميكنم شايد بشه يكي از اين بچه ها را بعنوان فرزند خوانده قبول كنم اما به كسايي كه بچه ندارند هم به اين راحتيها نميدهند ديگه ما ها كه جاي خود داريم تازه اينقدر هم شرايطشون سخته كه تا جايي كه من پرس و جو كردم حداقل با شرايط يك خانواده معمولي جور در نمياد ولي اميدوارم همه بچه ها هر جا هستند شاد باشن و سلامت
شادی مامان آرین
25 اردیبهشت 92 16:44
سلام به شما و همه ی دلای مهربون اولا از این که به آرین من سر زدین ممنون ثانیا دخترتون خیلی نازه عروسم میشه؟ راستش منم اول میخواستم یکی از این بچه هارو بیارم ولی بعد شک کردم که بتونم بین اونو آرینم فرق نذارم ولی اگه یه روزی واقعا به اون حدی از کمال برسم که بتونم اونم قدر آرینم دوست داشته باشم موقعیتشم داشته باشم حتما اینکارو میکنم ولی حالا که نمیتونم منم مثل شما به خدای مهربونو قادرم التماس میکنم که اونا رو از محبت بینیاز کنه .آمین
مامان آویسا
26 اردیبهشت 92 3:00
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم انشاالله همه بچه ها زیر سایه خدا و پدر مادراشون خوشبخت باشن از اینکه بهمون سر زدید ممنونم
مامان آرتین
27 اردیبهشت 92 1:00
امشب شب آرزوهاست و با خوندن مطلبتون دلم گرفت ،اگه تو این لحظه یه آرزو داشته باشم اینکه :خدایا میدونم هیچ بنده ای و تنها نمیزاری هواست به تک تکشون هست ولی این کوچولوهای معصوم و ناز گناهی ندارن پس بهترین بهترینهاتو واسشون پیش بیار و همشونو عاقبت بخیر کن ،آمین.
مامان مریم
27 اردیبهشت 92 11:52
من همیشه به دخترم که نگاه میکنم یاد بچه هایی می افتم که کسی از دیدن نگاهشون اینجوری پر از عشق نمیشه...بچه هایی که عشقی به این بزرگی ازشون دریغ شده...حکمت خدارو نمیدونم ...زندگی تو یه خانواده در کنار یک پدرو مادر بزرگترین دلخوشی یک بچه است..یه فرشته که تو زمین خدا بی یاور رها شده......
هدی مامان پرهام
27 اردیبهشت 92 19:14
خدا دختر تونو براتون نگهداره و سایه شما و مادرش همیشه رو سرش باشه
فرناز مامان علیسان بهترین هدیه خدا
28 اردیبهشت 92 11:08
متنتون واقعا منو تحت تاثیر گذاشت.تبریک می گم به خاطراحساس قشنگتون. خدا خودش نگهدار اونا باشه و ان شا الله یه آینده خوب براشون در پیش باشه. خداملیسا رو هم براتون حفظ کنه.
مامان یلدا و سروش
28 اردیبهشت 92 13:27
خدا حفظ کنه گل دخترتون رو. انشاالله تا ابد سایه پر مهر شما و مادر گرامی روی سر دخترک خوشگل باشه
سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
29 اردیبهشت 92 8:24
ملیسا جونم خدا پدر و مادر تو رو برات حفظ کنه. سایه همه پدر و مادرها هم رو سر نی نی هاشون باشه.
مامان عرفان
29 اردیبهشت 92 11:37
سلام خيلي ممنون . از كامنتي كه برا عرفان گذاشتيد. نوشته تان در مورد اين بچه ها را خوندم واقعا دل آدم به درد مياد . خدا پدر و مادر خوبي مثل شما را براي مليسا جون نگهداره . وبلاگ مليس جون عاليه . خوشحال ميشيم شما هم به وبلاگ عرفان كه چند روزه ايجادش كردم سر بزنيد و نظر بديد. با تشكر
مامان عرفان
29 اردیبهشت 92 13:51
مامان مليسا جان : من با اجازه تان وبلاگ مليسا جان را در لينك دوستان عرفان قرار دادم .
مامان ویهان
30 اردیبهشت 92 1:06
با سلام .. دقیقا احساسی که من تو بیمارستان با دیدن یه بچه بی سرپرست پیدا کردم همین بود... قلب آدم به درد میاد.. بچه 6 ماهه بی سرپرستی که به خاطر عدم رشد مناسب بستری شده بود و بدتر اینکه شیر میخورد اما عدم رشدش بخاطر کمبود محبت بود الان که یادم میاد قلبم هزار تیکه میشه.. اون وقتها مادر نشده بودم اینقدر عذاب نمیکشیدم اما الان تصویرش میاد توذهنم وخیلی اذیتم میکنه.. کاش میتونستم برگردم پیشش و حسابی بغلش کنم مثل بچه خودم نگاهش پر از التماس بود برای آغوش گرم برای بوسیدنش.. اشک توچشمام جمع میشه..
مادر دو امیر
30 اردیبهشت 92 8:27
سلام امیدوارم دخترتون را روزی در مراحل عالی علمی ببینید و شاهد پیشرفت روزافزونش باشید الهی آمین
mamane ainaz
31 اردیبهشت 92 11:04
melisa jan kheyli mahi
مامان عرفان
1 خرداد 92 11:33
▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒███▒▒▒▒██ ▒▒▒▒▒▒█▓▓█▒██▓▓▓██▒█▓▓█ ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█ ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█ ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█ ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█ ▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█ ▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██ ▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█ █▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█ █▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█ ▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█ ▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████ ▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████ ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█ مامان مليسا جون به وبلاگ عرفان سر بزن و لطفا نظر بده . خوشحال مي شم
مامان هستی شیرین زبون
1 خرداد 92 16:03
سلام. ممنون که به وبلاگ ما سر زدید. برام خیلی جالب بود که نویسنده وبلاگ یه نی نی باباش باشه. یه پدر با تمام مشغله هلی کاری... واقعا قابل تحسینه. وبلاگتون بسیار جالبه و گوشزدتون بجا... با اجازتون لینکتون می کنم. خوشحال میشم بازم به ما سر بزنید...
مهبا
2 خرداد 92 1:59
خوش بحال ملیسا خانوم که همچین پدری داره خدا ایشالا دختر گلتونو واستون حفظ کنه. همیشه شاد باشید در کنار هم
مامان امیررضا
5 خرداد 92 15:25
سلام ممنون از اینکه از وبلاگ من بازدید کردید دختر گلتون واقعا زیباست انشاله زیر سایه پدر و مادر به بهترینها برسد
آقا احسان
6 خرداد 92 14:34
ماشا الله چه دختر نازی دارین... خدا هیچ بچه ای رو بی سرپرست نذاره ان شا الله... به وبلاگ مهدی خان هم سر بزنید خوشحال می شه. مرسی.
مامان یاغمور
10 خرداد 92 2:25
سلام بابایی شما رو به یک بای دعوت کردم به ما یک سر بزنید
یک رهگذر
11 خرداد 92 15:45
سلام پدر خان آقای پدر از شمایی که لااقل هر روز از اونجا رد می شین انتظار نوشتن اینجوری را نداشتم . اون بچه های معصوم نیاز به مهربونی دارن . اونا نیاز به ترحم هیچ شخصی را ندارن . اگر هم کسی خواست اونا را به فرزند خواندگی یا به صورت حامی قبول کنه نباید از روی ترحم باشد . چون اینجوری اصن خوب نیست . خود شما شده تا حالا این زحمت را به خودتون بدین فقط یک بار اونم فقط ده دقیقه تشریف ببرین دفتر مددکاری شیرخوارگاه پیش خانم های مسئول اونجا؟شده بپرسین چطوری می تونین حامی یکی از اون فرشته ها بشین؟اصن می دونین وقتی برین اونجا مسئول مددکاری به شما می گه که با ماهیانه پرداخت پول ناچیزی می تونین حامی یکی از اون فرشته کوچولوها بشین و ماهی یک بار هم ملاقات داشته باشین باهاش و حتی توی تولد هایی که توی مرکز با کمک و حضور حامی ها برگزار می شه شرکت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟ شما را به خدا حرف از ترحم نزنین چطور دلتون میاد به اون بچه های معصوم با نگاه ترحم آمیز نگاه کنید؟ خیلی ناراحت کننده است وقتی مسئول مددکاری اونجا بهم گفت که این طفل های بی گناه را از اولین روز تولدشون توی بیمارستان رها می کنند و همراه ملاقات کننده ها لباس می پوشن و از بیمارستان خارج می شن (البته اینا فقط اون بخش از بچه ها هستند که مادر و پدرشون رهاشون کردن) از این سن دخترتون بهش ترحم کردن را یاد ندین بهش مهربونی کردن را یاد بدین بهش حس انسان دوستی و همنوع دوستی را یاد بدین
مامانه کیانا
19 خرداد 92 2:43
سلام ملیسا جونی ناز و مامان و بابای مهربوش ...نمیدونم ژی بگم چون واقعا قلبم درد گرفت خدا جونم به همه مامان و باباهایی که فرشته های آسمونیتو هدیه میدی کمک کن تا لیاقت این موهبت ارزشمند رو داشته باشن و سایه هیچ پدر و مادر رو از روسر این کوژولوهای ناز نگیر
خاله ی نازنین زهرا
20 خرداد 92 10:17
شاید نزدیک به یک سال باشه که به وبلاگ ملیسای خوشگل شما سر نزده بودم خوشگل بود اما خیلی خیلی خوشگل تر و شیرین تر شده شیطونی هم که میکنه آخه خانوم خانوما بالای درخت چیکار میکنی؟ خوش به حالته ها یه پدر مادر خوب، بهترین هدیه ی خدا به یه نوزاده که شما داری در مورد بچه های شیرخوارگاه هم باید بگم من فکر میکنم شاید اونا وسیله ی امتحان ما آدما هستند اون کوچولو های معصوم به کمک همه ی ما نیاز دارن باید سعی کنیم حتی با محبت کردن بهشون و اگه که میتونیم با یه عروسک یا مقداری پول وضع زندگیشون رو بهتر کنیم نه به خاطر اونا بلکه بخاطر خودمون که شاید وضع خودمون هم بهتر بشه ایشالله که خدا خودش یه تغییر خوب و بزرگ تو زندگی فرشته هاش ایجاد کنه خوشحال میشیم به وبلاگ کوچولوی ما بیاید البته اگه وقت داشتید
سودابه
27 خرداد 92 9:11
این بچه ها هیچوقت طعم محبت رو نخواهند چشید مگر همه ما قدم اول رو برداریم. و مراقب باشیم اس های روز پدر و مادر که در تخریب کانون خانواده ترویج شده اند هیچگاه از گوشی ما برای کسی فرستاده نشوند .میدونین چرا چون مرگ رو نمی شه کاری کرد.معضل بد سرپرستی رو مشگل بتوان کار کرد.اما حفظ کانون خانواده و اسپری کردن انرزی مثبت دست تک تک مامان بابا هاست که باعث آرامش وشادی کودکان هست و تضمین سلامتی روح و روانشان. خصوصی دارین
سودابه
27 خرداد 92 9:11
سلام عزیزم اعیاد شعبانیه بر شما مبارک. گفتم نکنه بیاین و پشت در بمونین. رمز این پست (یامتین)است بدون فاصله گذاری تایپ کن.
مامان آرینا
28 خرداد 92 20:48
من هم واقعا همیشه به یادشون هستم. امیوارم خدا دعای شما را مستجاب کنه. راستی دخملی ماشااله بزرگ شده. خدا حفظش کنه براتون.
نگار-مامان عرفان
30 خرداد 92 11:40
منتظر پست و عكس جديد مليسا جون هستيم .
محیامامان دینا
3 تیر 92 17:12
زهرامامانه ایلیا جون
3 تیر 92 21:46
بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات تا امر فرج شود مهیا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات نیمه شعبان مبارک
مامان عرفان - نگار
4 تیر 92 9:16
به به چه دخمل نازي .
مینا
5 تیر 92 9:08
سلام به ملیسا خانم و مادرش تبریک میگم که پدر و همسری با این ذوق و خانواده دوست دارن امیدوارم همیشه سایه شما بالای سر خانوادتون باشه با بهترین آرزوها
مهسا مامان نورا
6 تیر 92 15:56
سلام دوست خوبم نورا در مسابقه نی نی شکمو شرکت کرده است لطفا کد 190رو به شماره 20008080200پیامک بزنید سپاسگذارم .منتظر رأیتونم خاله جونی
ساراکوچولو
8 تیر 92 16:04
سلام دوست گلم .ساراجون من برای اولین بار تومسابقه شرکت کرده خوشحال میشم بهش یک رای بدین...شماره رای 216 وشماره پیامک20008080200
خاله پارمیدا
10 تیر 92 17:16
ــــــــــ(¯´v´¯) ــــــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯) ــــــــــــــــ(¯´v´¯)ـــ (¯´v´¯) ــــــــــ (¯´v´¯)ــ(¯´v´¯) ــــــــــــــ (¯´v´¯)ـــــــــــــــــ (¯´v´¯) ـــــــــــــــــــ (¯´v´¯) ـــــــــــ (¯´v´¯) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯) ــــــــــــــــ (¯´v´¯)happy..... birthday.چ(¯´v´¯) ـــــــــــــــــــــ (¯´v´¯)ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯) ــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯)ــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯) ـــــــــــــــــــــــــــــــــ (¯´v´¯)ـــــــــــــ به ماهم بزنید(¯´v´¯)
لیلا
13 تیر 92 1:59
سلام آرسيس در جشنواره ي تابستاني ني ني وبلاگ(ني ني شکمو) شرکت کرده... خوشحالمون مي کنيد اگه بهش راي بدين و با يک پيامک، عدد 126 را به شماره ي 20008080200 (دوهزار هشتاد هشتاد دويست) ارسال کنيد. از لطف شما ممنونيم – شاد و سلامت باشيد.
مامان نی نی
14 تیر 92 15:43
سلام دوست خوبم فاطمه خانم ودوستش تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کردن خوشحال مشم که کد های 464 و465 رو به صورت464 465 (با یک فاصله) به شماره پیامک 20008080200 ارسال کنید وبهشون رای بدید ممنون
مامان کوثری
15 تیر 92 5:17
با سلام تم پارتی با خدمات زیر درخدمت شماست: حتما سر بزنید و نمونه کارهامون رو ببینید شاید خوشتون اومد http://temparti.blogfa.com/ انواع تم تولد (هم طراحی و هم چاپ) هر طور شما بخواین تم جشن دندونی ، جشن سیسمونی ، جشن قدم ، جشن الفبا و... انواع تقویم(حتی متناسب با تم مورد نظرتون) انواع قاب و فریم عکس ساخت کلیپ جشن تولد و جشن های دیگه ساخت کلیپ از عکسهای کوچولوتون ثبت و یادآوری خاطراتی که هیچ وقت تکرار نمی شن همه جوره در خدمت شما هستیم طراحی و آماده سازی گیفت های مخصوص جشن منتظرتون هستیم حتما به ما سر بزنید
زهره مامان پارمیدا
17 تیر 92 16:46
با سلام اتفاقی وبلاگ دختر گلتون رو دیدم و به احساس زیبای شما آفرین می گم . من هم دقیقا این حس رو تجربه کردم وبهمین خاطر چند سال پیش اولین جشن تولد دخترم رو در شیرخوارگاه آمنه برگزار کردمو شادی اون طفل معصوم ها حسی به من داد که بهترین جشن در بهترین هتل ها و مراسم تجملی در ما ایجاد نخواد کرد.
دومین جشنواره مجازی کتابخوانی
19 تیر 92 14:40
دوست بزرگوار بابای ملیسا دومین جشنواره بزرگ مجازی کتابخوانی در دو رده سنی آزاد و نوجوانان در حال برگزاری است. ضمن دعوت برای شرکت در این جشنواره،از شما خواهانیم تا در اجرای این برنامه با پذیرفتن عنوان"همکار افتخاری" ما را یاری فرمائید.
مامان مهرتاش
12 مرداد 92 10:41
با سلام و ادب اول از اینکه به وبلاگ ما سر زدین و بهمون افتخار دادین خیلی ممنونم + ماشالا ملیسای خیلی خوشگلی دارین ایشالا خدا واسه همدیگه حفظتون کنه + خیلی واسم جالبه خوندن اینهمه خاطرات قشنگ و پر از احساس از زبون یه پدر خوش به حال ملیسا جونم + از خوندن این مطلب دلم گرفت ولی چه میشه کرد تقدیره و نمیشه کاریش کرد، به قول شما اینقدر همه ما گرفتار مشکلات خودمونیم که گاهی حتی خودمون هم فراموش میشیم ولی خیلی خوبه با دیدن این صحنه ها به خودمون بیایم و سعی کنیم بیشتر از نعمتایی که خدا به ما داده شکرگزاری کنیم و واقعا واسه اون کودکای بی سرپرست کاری جز دعا از ته دل از دستمون بر نمیاد، امیدوارم خدا دعاهای این بنده حقیر رو مستجاب کنه و این کوچولو ها هم زودتر سر و سامان بگیرن + از َآشناییتون خوشحال شدم باز هم به ما سربزنین + ملیسای کوچولوی نازنین رو از جانب من ببوسین
ناهید
14 شهریور 92 16:15
سلام. به ملیسا کوچولوی خوشگل بابت داشتن چنین مامان و بابای مهربونی تبریک میگم. انشالله زندگیتون سرشار از خوشیها و زیباییها باشه.
مامان فرشته
1 مهر 92 20:23
ملیسا خانوم تولدت مبارک ان شاء الله تولد 120 سالگی ات رو زیر سایه ی والدینت جشن بگیری بابای ملیسا خانوم من قراره مادر یه فرشته ی آسمونی بشم و همسرم پدرش یه فرشته ای که شاید امروز شما بازهم از جلوی خونه ی موقتش عبور کرده اید و دلتون برای تنهایی و محسور بودنش توی شیرخوارگاه گرفته . فقط من نیستم که مادرهای زیادی منتظر فرشته هایی اند که به فرزندی بپذیرن . خواهش می کنم شما و ملیسای پاک و مامان ملیسا برای رسیدن هرچه زودتر ما و اون فرشته های اسمونی به هم دیگه دعا کنید . شما شاید نه ماه انتظار تولد ملیسا جون رو کشیدین ولی بعضی از ما ها 10 12 ساله داریم انتظار می کشیم . کافیه یه سر به وبلاگ شمیم انتظار http://farzandkhandeh.blogfa.com/ بزنید و به پیوندهای این وبلاگ یه نگاهی بیاندازید یا فیلم های شیرخوارگاه حضرت رقیه س رو ببینید . بازهم برای خوشبختی و عاقبت بخیری ملیسای ناز و والدینش دعا می کنم
خشایار
11 دی 92 17:30
سلام لینکم کردی خبرم کن